Upphandling och inköp

Kommunerna i Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar gör kontinuerligt olika inköp till alla sina verksamheter. Det gäller allt från kontorsmaterial, konsulttjänster och livsmedel till fordon, utbildningar och entreprenader m.m. Genom att i förväg upphandla dessa inköp, kan kommunerna få bättre priser och övriga avtalsvillkor.

Upphandlingsenheten samordnar upphandlingarna åt kommunerna Upphandlingsenheten i Västra Mälardalens Kommunalförbund (VMKF) samordnar upphandlingar för Köpings-, Arboga-, Kungsörs- och Surahammars kommun samt de kommunala bolagen. Arbetet sker med utgångspunkt i vår Upphandlings- och inköpspolicy. Målsättningen är att få bästa kvalitet till lägsta möjliga kostnad.

Vissa större upphandlingar sker av den anledningen i samarbete med Regionförbundet Örebro län och dess medverkande kommuner.

Tipsa en kompis

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 25 maj 2018


Tillgänglighet

Köpings kommun | 731 85 Köping | Organisationsnr: 212000-2114 | telefon 0221-250 00 | E-post: kopings.kommun@koping.se